Poduszka do karmienia na rękę/ Nursing arm pillow

Szycie jest dla mnie najprzyjemniejsze kiedy mam konkretny cel do zrealizowania i okazję do stworzenia czegoś, co przyda się mi lub moim bliskim. Jako że jedna z moich przyjaciółek spodziewa się dziecka, wzięłam się ostatnio za szycie wyprawki dla niemowlaka i jego mamy. I tak oto jedną z wielu przydatnych rzeczy, które wyszły spod mojej maszyny jest dwustronna poduszka zakładana na rękę podczas karmienia maluszka. Uszycie jej nie zajmuje wiele czasu a może odciążyć przedramię mamy oraz sprawić, że główka dziecka będzie komfortowo leżała.

Jak ją zrobić? Nie będzie to raczej typowy ilustrowany tutorial (wydaje mi się, że jestem w tym kiepska) głównie dlatego, że nie robiłam zdjęć poszczególnym etapom. Krótko opiszę jednak kroki, dzięki którym ktoś mający nawet niewielkie pojęcie o szyciu powinien sobie poradzić. Zaczynamy 🙂

Potrzebujemy:

  • materiał – u mnie bawełna 100%, 2 kawałki w różnych kolorach/wzorach o rozmiarach ok. 24 x 55 cm (krótszy wymiar to po prostu długość Waszego przedramienia plus zapas na szwy, dłuższy wymiar to „obwód” poduszki – będzie wypełniona więc potrzeba sporo więcej materiału niż obwód naszej ręki :))
  • ok. 20 cm rzepa
  • ocieplacz/owata gruba o wymiarach nieco mniejszych niż materiał, ok. 24x 46 (swoją poduszkę uszyłam tak, żeby pod rzepami nie było owaty).

Krok 1: Przyszywamy po jednej części rzepa do krótszych boków obydwu kawałków materiałów w odległości ok 2 cm od brzegu (u mnie jedna część rzepa na białym tle a druga na czarnym, obie nie mniej niż 2 cm od brzegu, ponieważ tyle postanowiłam zostawić na szew).

Krok 2: Układamy na stole materiały w następującej kolejności: owata, kawałek materiału prawą stroną do nas, kawałek materiału lewą stroną do nas. Pamiętajcie, aby owata leżała na środku a z każdego brzegu były tylko 2 warstwy bawełny (tak żeby owaty nie było przy szwach bocznych i rzepach).

Krok 3: Przypinamy wszystkie warstwy szpilkami i przeszywamy (u mnie 2 cm od brzegu) naokoło, zostawiając niezszyty kawałek umożliwiający nam przewrócenie poduszki na prawą stronę.

Krok 4: Przewracamy wszystko na prawą stronę i przeszywamy obie warstwy bawełny po prawej stronie tuż przy zakończeniu rzepów tak aby część z rzepami była oddzielona szwami od części ocieplonej.

Krok 5: Jeżeli chcemy by nasza poduszka była bardziej kształtna a owata nie odstawała za bardzo na „górze”, można przeszyć poduszkę w poprzek w połowie (moja jest tak właśnie przeszyta).

Zaszywamy niezszytą część ręcznie ściegiem krytym i gotowe! Poduszka prezentuje się o tak:

Mam nadzieję, ze instrukcja jest w miarę klarowna. Dajcie znać, czy korzystałyście z takiej poduszki i jak się Wam sprawdza. A może macie własne sugestie albo jeszcze prostszą metodę szycia? Czekam też na Wasze własnoręcznie wykonane podusie.

Enia

Skomentuj

